De letters A, H en I in de verbinding
Als je iemand ontmoet die ook in I is, dan ontstaat er als vanzelf de H verbinding.
Het is een uitdaging om iedere keer te verbinden vanuit liefde; om te verbinden vanuit de intentie de ander zonder oordeel te ontmoeten. Om de ander te laten zijn zoals de ander is met al zijn uitdagingen en keuzes.
In de verbindingen kun je een patroon ontdekken. De letters A, H en I dienen als metafoor hiervoor.
De hoofdletter A bestaat uit twee personen die tegen elkaar aan leunen. Er is een verbinding gebaseerd op voorwaardelijke liefde. Zij willen afhankelijk zijn van elkaar; "als jij dit doet voor mij, dan doe ik dat voor jou".
Bij de hoofdletter H staan deze twee personen los van elkaar en hier is sprake van verbinding in onvoorwaardelijke liefde. Zij zorgen ieder voor zich dat zij "vol" zijn. De mate waarin zij gelukkig zijn is niet afhankelijk van de ander, van het werk, de omgeving enzovoort. Zij zijn zichzelf van bewust dat zij vrede hebben met wie ze zijn. De delen elkaars vreugde en helen elkaars pijn.
De hoofdletter I staat voor innerlijke kracht, zo boven, zo beneden. Er is een harmonie. Wat er ook gebeurt, je kunt weer terugkomen bij jezelf, bij wie je bent. Je komt bij deze kracht door in stilte te gaan. In stilte kun je heel zachtjes en liefdevol ontdekken waar jouw aandacht naar toe gaat. Wat zijn jouw prioriteiten, wat zorgt ervoor dat jij gevuld wordt?
Als je iemand ontmoet die ook in I is, dan ontstaat er als vanzelf de H verbinding. Dan is er sprake van wederkerigheid, dan is er delen van overvloed.
Voor welke verbinding kies jij?
Andere artikelen uit deze categorie:
Licht en donker
Het is december, een dinsdagmiddag in Amsterdam en rond de klok van vijf uur. Ik fiets, in het pikkedonker, met mijn kleindochter achterop op weg naar
Lees verderTransformatie
Je hebt onrust en je bent uit balans. Wat is het vraag je jezelf af? Mijn werk, mijn relatie, familie, vrienden? Je kunt je vinger er niet opleggen en
Lees verderWijsheid
Als iemand aan mij vroeg, wat ik later wilde worden antwoordde ik steevast “wijs”. Maar hoe word ik wijs en wat is wijsheid ? Heeft het alleen te make
Lees verderLUISTEREN
Ssssssst, luister. Ssst, luister naar de ruizen van de wind, het gezang van de vogels, het gesnater van de eenden en het zoemen van een bij. Het is fi
Lees verderMIJN ZUS
Op 23 januari 2023 is het 1 jaar geleden dat mijn zus plotseling overleed. Ik voel haar energie en desondanks is er een leegte in mij. Een deel van mi
Lees verderHet leven vieren
Laten we het leven vieren! We móeten te veel waar we in feite niets hoeven te doen en zorgen zo voor spanning. Het ont stressen van ons lichaam en gee
Lees verderLaat heb ik jou lief gekregen
Alle antwoorden op mijn vragen zitten in mij, dat weet ik. Enkel een vonk van energie is nodig om erbij te komen.
Lees verderLiefhebben
Bij het wakker worden voel ik al! Het zal vandaag anders gaan dan anders. Alles wat ik in gedachte had om te gaan doen, mijn doelen, mijn uitdagingen,
Lees verderIk zoek niet-ik vind
Ik zoek niet - ik vind. Deze woorden van Pablo Picasso (kunstschilder, 1881-1973), schoten mij de afgelopen dagen te binnen. Zoeken gaat over iets vin
Lees verderIllusies
Ben ik wie ik denk dat ik ben? Ben jij wie je denkt dat je bent? Een vrouw en een man hadden ruim twintig jaar een goed samenzijn. Tot op een dag de
Lees verderWAT MIJ RAAKT .......
Men moet de dingen aan de eigen, stille, ongestoorde ontwikkeling over laten, die diep van binnen komt en die zich door niets laat haasten of versnell
Lees verderVergeving
Een van de eerste dingen die ik heb ondervonden toen ik mijn weg van bewustwording op ben gegaan, is de kracht van vergeving. Indertijd vond ik dat ik
Lees verder"Wie mij hoort, hoort bij mij"
We willen verbinding en we willen een gevoel van gemeenschap en saamhorigheid. Is het niet zo dat onze verbindingen met anderen alleen zo solide en d
Lees verderOpenheid
Zijn wie je bent dat is geluk. Is ons geluk afhankelijk van de goede dingen die gebeuren? Hoe mooi zou het zijn als geluk daar niet mee te maken hee
Lees verderStilte
n de stilte van het polderlandschap loop ik met mijn hond. Prachtige Hollandse grijze wolkenpartijen trekken voorbij. Een reiger staat aan de oever te
Lees verderStrijden
Strijden is lijden. Het strijden vindt altijd binnenin plaats; zijn we wel goed genoeg? Zijn we voldoende slim, mooi, krachtig, slank, lief, humoristi
Lees verderADEM
We ademen in en we ademen uit. Ademhalen is vaak iets vanzelfsprekend en we zijn er ons vaak niet eens bewust van. Verantwoordelijkheid en vertrouwen
Lees verderAcceptatie
December is bij uitstek de maand van het terugblikken; hoe zijn de afgelopen maanden gegaan? Wat laat ik achter in 2024 en wat neem ik mee naar 2025?
Lees verderWENS
Op deze laatste dag van het oude jaar voelen we nog de energieën van het afgelopen jaar, dat gaat als vanzelf. We hebben ervaringen opgedaan, inzicht
Lees verderKwetsbaarheid en vreugde
Kwetsbaar zijn is wanneer wij ons durven laten zien zoals we zijn, wanneer we onze gevoelens zoals ‘ik hou van je’ of onze onzekerheden ‘ik weet het n
Lees verderLijden
Als ik lijd, dan komt dat voort uit twee situaties; er is iets wat ik niet wil of ik wil iets wat er niet is. Ik ben zorgeloos op het moment dat ik ni
Lees verderCreatie
Het mooiste geschenk dat je als mens ontvangt, is de mogelijkheid om je eigen leven te creëren. Elke ochtend wanneer je je ogen opent, ligt er een lee
Lees verderBewegen
Zes weken geleden werd ik geconfronteerd met enorme pijn in mijn onderrug. Ik schrok ervan. Lage rugpijn heeft te maken met de tweede chakra en staat
Lees verderAlles is altijd anders
Als jong meisje kwam ik in al in aanraking met het anders lopen van het leven. Lag het aan mij en/of aan mijn verwachtingen en verlangen? Allemaal he
Lees verderUITDAGINGEN
Veel van het leven begrijp ik niet en gelukkigerwijs voor mij wil ik het ook niet meer begrijpen. Duidelijkheid krijgen waarom het leven loopt zoals h
Lees verderSuccesvol
Een tijdje geleden vroeg ik aan mijn schoonzoon wat een goed onderwerp zou zijn voor mijn laatste Nieuwsbrief van 2024. Mijn schoonzoon antwoordde: “s
Lees verderGEVOEL
Afgelopen zondag op de verjaardag van mijn kleinzoon zat ik gezellig op de tuinbank tussen mijn zoon en mijn schoonzoon taart te eten en koffie te dri
Lees verder


