De letters A, H en I in de verbinding
Als je iemand ontmoet die ook in I is, dan ontstaat er als vanzelf de H verbinding.
Het is een uitdaging om iedere keer te verbinden vanuit liefde; om te verbinden vanuit de intentie de ander zonder oordeel te ontmoeten. Om de ander te laten zijn zoals de ander is met al zijn uitdagingen en keuzes.
In de verbindingen kun je een patroon ontdekken. De letters A, H en I dienen als metafoor hiervoor.
De hoofdletter A bestaat uit twee personen die tegen elkaar aan leunen. Er is een verbinding gebaseerd op voorwaardelijke liefde. Zij willen afhankelijk zijn van elkaar; "als jij dit doet voor mij, dan doe ik dat voor jou".
Bij de hoofdletter H staan deze twee personen los van elkaar en hier is sprake van verbinding in onvoorwaardelijke liefde. Zij zorgen ieder voor zich dat zij "vol" zijn. De mate waarin zij gelukkig zijn is niet afhankelijk van de ander, van het werk, de omgeving enzovoort. Zij zijn zichzelf van bewust dat zij vrede hebben met wie ze zijn. De delen elkaars vreugde en helen elkaars pijn.
De hoofdletter I staat voor innerlijke kracht, zo boven, zo beneden. Er is een harmonie. Wat er ook gebeurt, je kunt weer terugkomen bij jezelf, bij wie je bent. Je komt bij deze kracht door in stilte te gaan. In stilte kun je heel zachtjes en liefdevol ontdekken waar jouw aandacht naar toe gaat. Wat zijn jouw prioriteiten, wat zorgt ervoor dat jij gevuld wordt?
Als je iemand ontmoet die ook in I is, dan ontstaat er als vanzelf de H verbinding. Dan is er sprake van wederkerigheid, dan is er delen van overvloed.
Voor welke verbinding kies jij?
Andere artikelen uit deze categorie:
Lichaam
Mijn lichaam is mijn vriend en mijn bondgenoot. Vroeger zag ik mijn lichaam als iets aparts; niet als onderdeel van wie ik dacht te zijn.
Lees verderIk zoek niet-ik vind
Ik zoek niet - ik vind. Deze woorden van Pablo Picasso (kunstschilder, 1881-1973), schoten mij de afgelopen dagen te binnen. Zoeken gaat over iets vin
Lees verder"Wie mij hoort, hoort bij mij"
We willen verbinding en we willen een gevoel van gemeenschap en saamhorigheid. Is het niet zo dat onze verbindingen met anderen alleen zo solide en d
Lees verderHet leven vieren
Laten we het leven vieren! We móeten te veel waar we in feite niets hoeven te doen en zorgen zo voor spanning. Het ont stressen van ons lichaam en gee
Lees verderBezinning
Gaat het leven over ‘bezint eer gij begint’ of over bezinning? Een fabel. Een vos stond aan de oever van een brede rivier. Aan de overkant lag een ve
Lees verderPresent met Pasen
Vandaag vieren we Pasen en Pasen gaat over de wederopstanding, over het nieuwe leven, het vinden van de verstopte eieren en het uitkomen van eieren.
Lees verderVrede
Wat een mooi jaar hebben we gehad! We werden uitgedaagd om uit onze comfortzone te komen, we werden aangespoord om bewust te worden van onze lijf en l
Lees verderIn het midden
Midden in de chaos van het leven, ga ik op avontuur. Spelen, leren, ontdekken, ervaren en genieten van alles wat de wereld te bieden heeft.
Lees verderHARMONIE
Hi, heb je even? Het is chaos in mijn leven. Alles loopt door elkaar heen, ik voel me zo alleen. Hoe verlos ik mij van onduidelijkheid? De weg ben ik
Lees verderOver (lucide) dromen
Dromen is best wel een ingewikkeld onderwerp en om hier voor mijzelf duidelijkheid in te verschaffen, is niet makkelijk.
Lees verderKunst
Kunst is schilderijen, gedichten, verhalen, beeldhouwwerken, fotografie, architectuur en het leven. De wereld is kunst. Ik houd van kunst.
Lees verderDe voorzichtigheid
'Happiness is not something ready-made. It comes from your own actions.’ (Dalai Lama X14) De oude Griekse filosofen zeiden het al
Lees verderOpenheid
Zijn wie je bent dat is geluk. Is ons geluk afhankelijk van de goede dingen die gebeuren? Hoe mooi zou het zijn als geluk daar niet mee te maken hee
Lees verderMoeiteloos
Wat zou het toch fantastisch zijn als we moeiteloos zouden leven! Zoals een rivier moeiteloos en traag zijn weg baant door oneindig land. Een rivier h
Lees verderBalans in geven en in ontvangen
Geven. Over het algemeen is het makkelijker te geven dan te ontvangen. We willen graag voor de ander zorgen, er voor hen zijn, luisteren, problemen o
Lees verderHet Nu
Niet gisteren, niet morgen maar nu is aan de orde. Meer dan ooit ervaar ik het belang van ‘Het Nu’.
Lees verderWENS
Op deze laatste dag van het oude jaar voelen we nog de energieën van het afgelopen jaar, dat gaat als vanzelf. We hebben ervaringen opgedaan, inzicht
Lees verderErvaren
Ervaren is het allermooiste van mij overgekomen is. Er is geen liefde, groei, boosheid en zon (enzovoort), als ik het niet ervaar.
Lees verderLiefde
Mijn aandacht gaat nu uit naar liefde. Er is al zoveel gezegd en geschreven over liefde en toch ben ik er niet iedere dag als vanzelfsprekend mee bezi
Lees verderKEUZES
Er komt een tijd in je leven dat je alles gaat overdenken. De keuzes die je wel of niet bewust hebt gemaakt, het leven dat je geleid hebt. Ergens diep
Lees verderBEWUST WORDEN
Hoe doe je dat nou, je ergens bewust van zijn? Zolang je nergens last van hebt, ga je je bewustwording, niet aan. Je leven kabbelt rustig door en als
Lees verderLUISTEREN
Ssssssst, luister. Ssst, luister naar de ruizen van de wind, het gezang van de vogels, het gesnater van de eenden en het zoemen van een bij. Het is fi
Lees verderDe nachtegaal
Een paar dagen geleden droomde ik voor het eerst over een nachtegaal. Ik vroeg mij af wat de betekenis van deze droom zou kunnen zijn en ik herinnerde
Lees verderVan wilskracht naar aandacht
Er zijn verschillende rode draden in mijn leven te ontdekken. Een ervan is mijn verandering van perceptie. Dit is ook logisch omdat iedere dag weer an
Lees verderMijn lied
Muziek maakt mij blij: mijn hart maakt sprongetjes bij verschillende muzieksoorten en mijn smaak is onderhevig aan stemmingen. Echter er is een lied,
Lees verderLeven in het nu
Het meest moeilijke en tegelijkertijd het gemakkelijkste is om in het NU te leven. Vanuit het verleden hebben we allerlei ervaringen opgedaan. We heb
Lees verder


