De letters A, H en I in de verbinding
Als je iemand ontmoet die ook in I is, dan ontstaat er als vanzelf de H verbinding.
Het is een uitdaging om iedere keer te verbinden vanuit liefde; om te verbinden vanuit de intentie de ander zonder oordeel te ontmoeten. Om de ander te laten zijn zoals de ander is met al zijn uitdagingen en keuzes.
In de verbindingen kun je een patroon ontdekken. De letters A, H en I dienen als metafoor hiervoor.
De hoofdletter A bestaat uit twee personen die tegen elkaar aan leunen. Er is een verbinding gebaseerd op voorwaardelijke liefde. Zij willen afhankelijk zijn van elkaar; "als jij dit doet voor mij, dan doe ik dat voor jou".
Bij de hoofdletter H staan deze twee personen los van elkaar en hier is sprake van verbinding in onvoorwaardelijke liefde. Zij zorgen ieder voor zich dat zij "vol" zijn. De mate waarin zij gelukkig zijn is niet afhankelijk van de ander, van het werk, de omgeving enzovoort. Zij zijn zichzelf van bewust dat zij vrede hebben met wie ze zijn. De delen elkaars vreugde en helen elkaars pijn.
De hoofdletter I staat voor innerlijke kracht, zo boven, zo beneden. Er is een harmonie. Wat er ook gebeurt, je kunt weer terugkomen bij jezelf, bij wie je bent. Je komt bij deze kracht door in stilte te gaan. In stilte kun je heel zachtjes en liefdevol ontdekken waar jouw aandacht naar toe gaat. Wat zijn jouw prioriteiten, wat zorgt ervoor dat jij gevuld wordt?
Als je iemand ontmoet die ook in I is, dan ontstaat er als vanzelf de H verbinding. Dan is er sprake van wederkerigheid, dan is er delen van overvloed.
Voor welke verbinding kies jij?
Andere artikelen uit deze categorie:
Lichaam
Mijn lichaam is mijn vriend en mijn bondgenoot. Vroeger zag ik mijn lichaam als iets aparts; niet als onderdeel van wie ik dacht te zijn.
Lees verderJoehoe, waar ben je?
Wekelijks pas ik op mijn vijf prachtige kleinkinderen en dat vind ik heerlijk. Weer kind te zijn met mijn kleinkinderen. Licht, luchtig en blij spelen
Lees verderVan wilskracht naar aandacht
Er zijn verschillende rode draden in mijn leven te ontdekken. Een ervan is mijn verandering van perceptie. Dit is ook logisch omdat iedere dag weer an
Lees verderDuurzaam
In bijna ieder artikel komt het woord duurzaam voor. Het is een bewust omgaan met alles wat het universum aan ons heeft gegeven.
Lees verderVan wond naar wonder.
Wonderlijk hoe het leven loopt. Ik heb wonden opgelopen, zoals wij dat allemaal doen. De verwondingen die ik heb opgedaan, heb ik eerst afgedekt,
Lees verderFamilielijnen
Dit jaar zijn er in de familie veel heftige dingen gebeurd. Familie als in het gezin waar ik uit kom, niet mijn eigen gezin. De meest traumatische geb
Lees verderErvaren
Ervaren is het allermooiste van mij overgekomen is. Er is geen liefde, groei, boosheid en zon (enzovoort), als ik het niet ervaar.
Lees verderHet Nu
Niet gisteren, niet morgen maar nu is aan de orde. Meer dan ooit ervaar ik het belang van ‘Het Nu’.
Lees verderSchaamte
Ieder van ons is uniek. In onze authenticiteit willen we de verbinding aangaan. Maar in onze vroegere jaren hebben we ervaren dat dit niet de bedoelin
Lees verderVerwachting
Mijn mantra is: verwacht niets en accepteer wat er nu is. Ik ervaar een kloof tussen mijn verwachting en de realiteit. Hoe groter de kloof, hoe meer s
Lees verderOvergave
Overgave gaat over toewijding; het is een innerlijk proces waarbij ik mijn eigen goeroe ben. Ik hoor, lees en zie maar neem niets klakkeloos over. Ik
Lees verderAlles is altijd anders
Als jong meisje kwam ik in al in aanraking met het anders lopen van het leven. Lag het aan mij en/of aan mijn verwachtingen en verlangen? Allemaal he
Lees verderMagie
Het leven is magisch. We hebben allemaal een stukje magie in ons, iets waar we niet bij kunnen komen, iets wat er is en wat ons zowel als de ander raa
Lees verderAcceptatie
December is bij uitstek de maand van het terugblikken; hoe zijn de afgelopen maanden gegaan? Wat laat ik achter in 2024 en wat neem ik mee naar 2025?
Lees verderBEWUST WORDEN
Hoe doe je dat nou, je ergens bewust van zijn? Zolang je nergens last van hebt, ga je je bewustwording, niet aan. Je leven kabbelt rustig door en als
Lees verderEenzaamheid
Wat heb ik mij lang eenzaam gevoeld. Een pijn en een ruimte in mijn hart ervaren. Van alles en nog wat heb ik geprobeerd om de pijn te bestrijden.
Lees verderDe gematigdheid
Wat heb ik vandaag nodig? Matig zijn is lastig. We willen altijd meer en beter en het is ingewikkeld om te beseffen, dat hoe we het nu hebben perfec
Lees verderBalans in geven en in ontvangen
Geven. Over het algemeen is het makkelijker te geven dan te ontvangen. We willen graag voor de ander zorgen, er voor hen zijn, luisteren, problemen o
Lees verderOnBewust
Als jong meisje wilde ik archeologe worden. Het leek mij fantastisch om overblijfselen van oude culturen te bestuderen. Bij opgravingen laag voor laag
Lees verderGeloof, hoop en liefde
De 7 hoofddeugden worden gevormd door de vier kardinale deugden; de moed, de voorzichtigheid, de gematigheid en de rechtvaardigheid en de drie goddeli
Lees verderKEUZES
Er komt een tijd in je leven dat je alles gaat overdenken. De keuzes die je wel of niet bewust hebt gemaakt, het leven dat je geleid hebt. Ergens diep
Lees verderWAT MIJ RAAKT .......
Men moet de dingen aan de eigen, stille, ongestoorde ontwikkeling over laten, die diep van binnen komt en die zich door niets laat haasten of versnell
Lees verderIn dienst staan van elkaar
Al heel lang worstel ik met het begrip spiegels. We zijn spiegels voor elkaar. Spiegelen in het uitspreken van woorden en in het doen en laten
Lees verderLeven in het nu
Het meest moeilijke en tegelijkertijd het gemakkelijkste is om in het NU te leven. Vanuit het verleden hebben we allerlei ervaringen opgedaan. We heb
Lees verderWijsheid
Als iemand aan mij vroeg, wat ik later wilde worden antwoordde ik steevast “wijs”. Maar hoe word ik wijs en wat is wijsheid ? Heeft het alleen te make
Lees verder


