Magie
Magie gaat over de liefde die ontstaat in onszelf.....
Het leven is magisch. We hebben allemaal een stukje magie in ons, iets waar we niet bij kunnen komen, iets wat er is en wat ons zowel als de ander raakt en verwonderd.
Diep in ons hart hebben we een magische verbinding met onszelf. Ook met de ander kunnen we een onverklaarbaar magisch contact aangaan.
Het magische is waar het leven over gaat. De schittering van onze authenticiteit, het onbenoembare van onze uniekheid. Het liefdevolle van het leven. We kunnen het niet benoemen, we kunnen het alleen maar ervaren. Hoe meer we ons bewust worden van de vrijheid die het leven ons biedt hoe meer we meegaan op deze vrijheid hoe meer magie we gaan ervaren.
Magie gaat over de liefde die ontstaat in onszelf en de liefde, die we geven aan de ander. Het is energie van gevoel. De magie wakkert ons aan om te genieten van wat er is en om te dromen wat er nog zou kunnen zijn. Het gaat om ons volledig vrij te voelen om het wonderbaarlijke van het leven te ervaren en hier dankbaar voor te zijn.
Zonder magie zou het leven saai en voorspelbaar zijn en dat is het niet.
Er zit magie in ons. Er is magie om ons heen; als wij ervoor openstaan dan ervaren wij de toverstoffen die op ons neerdalen door lucht en vuur, dan halen we de toverkracht uit de aarde en water.
Wij zijn allemaal magische wezens, onderdeel van dit prachtige universum en verbonden met elkaar. Laten we ons voeden met onze magie, laten we liefde absorberen en genieten van de vrijheid die hierdoor ontstaat.
Andere artikelen uit deze categorie:
Moeiteloos
Wat zou het toch fantastisch zijn als we moeiteloos zouden leven! Zoals een rivier moeiteloos en traag zijn weg baant door oneindig land. Een rivier h
Lees verderEenzaamheid
Wat heb ik mij lang eenzaam gevoeld. Een pijn en een ruimte in mijn hart ervaren. Van alles en nog wat heb ik geprobeerd om de pijn te bestrijden.
Lees verderDuurzaam
In bijna ieder artikel komt het woord duurzaam voor. Het is een bewust omgaan met alles wat het universum aan ons heeft gegeven.
Lees verderPassie
Passie=Liefde=Passie · Passie en Liefde kun je niet verspillen. · Passie en Liefde geven richting aan je leven. · Passie en liefde
Lees verderWijsheid
Als iemand aan mij vroeg, wat ik later wilde worden antwoordde ik steevast “wijs”. Maar hoe word ik wijs en wat is wijsheid ? Heeft het alleen te make
Lees verderIn het midden
Midden in de chaos van het leven, ga ik op avontuur. Spelen, leren, ontdekken, ervaren en genieten van alles wat de wereld te bieden heeft.
Lees verderIn dienst staan van elkaar
Al heel lang worstel ik met het begrip spiegels. We zijn spiegels voor elkaar. Spiegelen in het uitspreken van woorden en in het doen en laten
Lees verderOpenheid
Zijn wie je bent dat is geluk. Is ons geluk afhankelijk van de goede dingen die gebeuren? Hoe mooi zou het zijn als geluk daar niet mee te maken hee
Lees verderLiefde
Mijn aandacht gaat nu uit naar liefde. Er is al zoveel gezegd en geschreven over liefde en toch ben ik er niet iedere dag als vanzelfsprekend mee bezi
Lees verderUITDAGINGEN
Veel van het leven begrijp ik niet en gelukkigerwijs voor mij wil ik het ook niet meer begrijpen. Duidelijkheid krijgen waarom het leven loopt zoals h
Lees verderDankbaarheid
Het verhaal gaat dat duizenden jaren geleden mensen met uiteenlopende klachten een beroemde zen leraar bezochten. Deze zen leraar had 1 oplossing; her
Lees verderHelen
Jij en ik, wij hebben allemaal wonden opgelopen in ons leven. Ik noem ze liever scheurtjes.
Lees verderErvaren
Ervaren is het allermooiste van mij overgekomen is. Er is geen liefde, groei, boosheid en zon (enzovoort), als ik het niet ervaar.
Lees verderDe letters A, H en I in de verbinding
Het is een uitdaging om iedere keer te verbinden vanuit liefde. Om te verbinden vanuit de intentie de ander zonder oordeel te ontmoeten. Om de ander
Lees verderAntwoordloosheid
Zijn er wel antwoorden op mijn vragen? En zo ja, geven de antwoorden mij dan voldoening? Ik verlang ernaar het leven volledig te kennen, maar kan ik d
Lees verderTIJD
Hoe ouder ik word hoe meer ik bezig ben met het begrip tijd. Er is veel wat ik heb gedaan maar er is nog zoveel wat ik zou willen doen. Heb ik daar no
Lees verderLijden
Als ik lijd, dan komt dat voort uit twee situaties; er is iets wat ik niet wil of ik wil iets wat er niet is. Ik ben zorgeloos op het moment dat ik ni
Lees verderWENS
Op deze laatste dag van het oude jaar voelen we nog de energieën van het afgelopen jaar, dat gaat als vanzelf. We hebben ervaringen opgedaan, inzicht
Lees verder"Wie mij hoort, hoort bij mij"
We willen verbinding en we willen een gevoel van gemeenschap en saamhorigheid. Is het niet zo dat onze verbindingen met anderen alleen zo solide en d
Lees verderKEUZES
Er komt een tijd in je leven dat je alles gaat overdenken. De keuzes die je wel of niet bewust hebt gemaakt, het leven dat je geleid hebt. Ergens diep
Lees verderV e r t r a g e n
Laten we vertragen langzaam tot heel langzaam vooruit. En als we denken “wat gaan we traag” nog langzamer proberen te gaan. We dienen wel te blijven l
Lees verderVerhalen
Wil je jouw verhaal vertellen? Ieder mens heeft zijn eigen verhaal; een levensgeschiedenis opgebouwd uit de ervaringen die wij hebben opgedaan. De r
Lees verderAfgescheiden en heel
Het mens-zijn speelt zich altijd af tussen twee werkelijkheden: af gescheidenheid en heelheid. Af gescheidenheid is de ervaring van het ik: een lichaa
Lees verderIn het oog van de storm
Er zijn van die momenten in mijn leven waarin alles tegelijk lijkt te gebeuren. Waarin er niets meer zeker voelt en ik vanbinnen word omgewoeld door v
Lees verderRouw en vrijheid
We hebben allemaal verlies meegemaakt in ons leven. Afscheid moeten nemen van mensen, dingen, dieren en van wie we eens dachten wie we waren. Wellich
Lees verder


